dagen + surfplatta

 
Jag tycker väldigt mycket om att fota, men jag är verkligen usel på att ta kort, ha med mig kameran och alla intställningarna man ska hålla på och trixa med, jag vet heller inte vad jag ska ta kort på eller hur jag ska redigera för att det ska bli bra sen. Brukar bli att jag hamnar på bild istället för att jag ska ta bild på något annat. Jag vet faktiskt inte varför jag inte är bättre på att ta kort, jag brukar faktiskt var kreativ av mig men men. Om det är någon som är bra på att ta bilder och gärna ger mig tips så är det ju bara att kommentera.
 
Idag började vi klockan 08:20 usch vad hemskt hatar att gå upp klockan sju eller tidigare. Inte min grej kan man säga. När jag kom till skolan så väntade Svenska nationella prov på mig. Tycker inte om svenska, suger på svenska och jag är totalt jätte dålig på att föra mig i text. Men så började dagen iallafall efter provet så gick vi och åt. När vi kom tillbaka efter lunch så fick vi skicka in våra uppsatser och efter det fick vi gå hem. Jag tog sällskap med Julia hem. När jag kom hem så har jag lyssnat på musik och mest glott in i väggen. Super skoj dag verkligen! NOT. 
Nu på kvällen så åkte pappa och jag till Maxi, där handlade han mat och efter det tankade han och vi åkte hem. Juste... jag pantade även flaskor och fick 42kr.
 
Jag håller på att spara till en surfplatta, en billig en. Vill ha en i min ägo. Jag vände upp och ner på lägenheten och fann 133kr och sedan åkte jag till Maxi och där pantade jag ju och fick 42kr så då fick jag ihop 175kr där. Ska bara få ihop 1000kr så det är litet tag kvar. Men jag räknade på det och om jag inte gör något i helgen och typ lägger mig i koma en sväng så kommer jag ha 375kr och den 18:e kommer jag få 200kr till. Och så får jag 250kr varje vecka (för att jag inte kan hålla i studie bidraget annars.) Så enligt mina kalkyleringar så kommer det inte ta så himla länge till att få ihop 1000kr kommer bara få nåra gråa strån på huvudet :)
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0